Õppekava nimetus |
RAHVUSVAHELISE FUNKTSIONEERIMISVÕIME KLASSIFIKATSIOONI REHABILITATSIOONIMEESKONDADELE |
---|---|
Õppekavarühm | Tervise ja heaolu interdistsiplinaarne õppekavarühm |
Eesmärk: | 1) anda rehabilitatsioonimeeskonnale lisateadmisi ja praktilist oskust RFK kasutamiseks tegevuskavade koostamisel; 2) meeskonnatöö juurutamine tegevuskava koostamisprotsessi planeerimisel |
Õpingute alustamise tingimused |
1) varasem töökogemus või on alustanud tööd sotsiaalse ja/või tööalase rehabilitatsioonimeeskonnas ja 2) omab kõrgharidust ühel sotsiaalhoolekande seaduse § 68 lõikes 1 või 2 nimetatud erialal või on läbinud koolituse § 68 lõikes 4 mainitud valdkonnas. |
Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal |
Koolituse maht on 26 akadeemilist tundi, mis sisaldab: 1) auditoorset õpet (üks koolituspäev 8 h ja veebisõpe 5 h, kokku 13 h); 2) iseseisvat praktilist tööd (etteantud kliendijuhtumile tegevuskava koostamine koos minimeeskonnaga 13 h). Praktilise iseseisva töö nõudeid selgitatakse koolituse I päeval. |
Õpiväljundid | Õppekava läbinud õppija:
1) mõistab inimese biopsühhosotsiaalset käsitlust ja saab aru RFK |
Õppeprotsessi kirjeldus |
Õppemeetoditena on kasutusel loeng, individuaal-, paaris- ja grupitööd, praktilised ülesanded ja kliendijuhtumi simulatsioon, kogemuste vahetus ja praktiline iseseisev töö grupis/minimeeskonnas. |
Õppekeskkonna kirjeldus |
Vastavalt rehabilitatsioonimeeskonna tegevuskoha võimalustele, kuid ruumis olev mööbel peaks olema liigutatav, ruumis on dataprojektor ja ekraan (või selle puudumisel igal koolitusest osavõtjal enda arvuti), pabertahvel ja markerid. Ruumis on loomulik valgustus ja väga hea ventilatsioon. Joogivesi (kannudes) on kättesaadav kogu koolituspäeva jooksul. Kohvipausid ja lõuna kokkuleppel. Teine osa õppetööst (5 h) toimub veebikeskkonnas. |
Õppevahendid | Loenguslaidid ja koolitusmaterjalid tehakse elektroonselt kättesaadavaks vahetult enne koolituse algust, paberkandjal loengumaterjale (v.a auditoorses töös kasutatavad töölehed ) osalejatele ei jagata, soovituslik igal koolitusest osavõtjal kaasa võtta oma arvuti. |
Õppematerjalide loend |
1) Koolituse loengumaterjalid, koostanud Kadri Pill 2023 2) RFK. Klassifikatsioon eesti keeles (2017). 3) „Tööalase rehabilitatsiooni protsess ja RFK kasutamine“ Juhendmaterjal tööalase rehabilitatsiooni spetsialistidele, Eesti Töötukassa 20234) RFK lühihindamisvormid (ingl keeles): ICF-based Documentation Tool https://www.icf-core-sets.org/ 5) RFK-d tutvustav artikkel ajakirjas Sotsiaaltöö 3/2020 (K.Hanga, 2020) Rahvusvaheline funktsioneerimisvõime klassifikatsioon | Tervise Arengu Instituut (tai.ee) |
Lõpetamise tingimused |
1) Nõutav on 75 % ulatuses auditoorse õppe läbimine; 2) Etteantud kliendijuhtumile tegevuskava koostamine RFK ja TRT põhimõtetel koostöös minimeeskonnaga ja selle õigeaegne esitamine tähtajaks. |
Väljastatavad dokumendid |
Tunnistus, mitteeristav hindamine (arvestatud/ mittearvestatud). |
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal |
Koolitaja Kadri Pill (MSc): 1) omab kõrgharidust ühel sotsiaalhoolekande seaduse § 68 lõikes 1 või 2 nimetatud erialal; 2) on läbinud õppekava: „Rahvusvahelise funktsioneerimisvõime klassifikatsiooni ja selle kasutamine rehabilitatsioonivaldkonnas“, koolitajate koolitaja kvalifikatsioon (mahus 104 ak/h); 3) on alates 2008. aastast täiskasvanute koolitaja (alates 2008. a) ning alates 2021 on spetsialiseerunud RFK koolitamisele RFK rehabilitatsiooni valdkonnas üle Eesti; 4) omab pikaaegset (alates 2005. a) töökogemust rehabilitatsioonimeeskonnas ja meeskonnatöö koordineerimisel. |
RFK KOOLITUSE ÕPPEKAVAHelene Lendok2023-09-28T11:36:26+03:00